Minden marketing tevékenység egyik legalapvetőbb része, hogy tudjuk ki/kik a célközönségünk. Ne essünk abba a hibába, hogy azt gondoljuk, hogy a mi termékünk mindenkinek jó, a mi szolgáltatásunk mindenkinek lételem. Muszáj, hogy tudjuk kiket tudunk megszólítani. Az is előfordulhat, hogy amit kínálunk több célközönségnek is szól. Ha pontosan meg tudjuk határozni a következő néhány dolgot akkor egy marketing eszköz a kezünkben egy mesterlövész puska lesz nem pedig egy sörétes.
Ki a célközönségem?
Az online marketingben annyira pontosan tudjuk célozni a hirdetéseinket, hogy minél több mindent tudunk a potenciális vásárlóinkról annál pontosabban tudjuk beállítani a kampányokat. Alapvetően a legfontosabb, hogy milyen nevű, korosztályú emberekhez akarok szólni és milyen földrajzi területen. Emellett még hasznos tudni, hogy milyen érdeklőséi körűek, családi állapotúak, szokásúak, beosztásúak, keresetűek, végzettségűek. Ha egy-egy csoporton belül sok az eltérés (pl: vannak bor kedvelők, jég korong kedvelők és zsiráf imádók) akkor érdemes azokat külön tárgyalni mert máshogy kell hozzájuk kommunikálni.
Hol érem el a célközönségemet?
Fontos, hogy tudjuk azt, hogy milyen csatornákon keresztül érhetjük el őket. Ha ezt nem tudjuk és rossza csatornára költünk egy végtelenül jól meghatározott célcsoportra, de az a médiumot a ők nem használják akkor csak garantáltan eredménytelen lesz a kampányunk. Miután megtudjuk, hogy milyen úton módon juthatunk el a közönségünkhöz vessük össze az előző pontban leírtakkal. Hiszen ha a célközönségünk online érhető el inkább és a gazdaság iránt érdeklődik akkor egy főzéssel, sütéssel kapcsolatos honlapon nem fogjuk tudni elérni és felkelteni az érdeklődést magunk iránt.
Mikor érem el a célközönségemet?
Hogy mikor érjük el a számunkra érdekes embereket azért jó tudni, mert így sokkal koncentráltabban és eredményesebben fogjuk tudni elkölteni a pénzünket. Ha tudjuk, hogy azt a bizony csatornát, amin keresztül elérhető a közönségünk, mikor használják, akkor azokra az időszakokra fogjuk tudni csoportosítani a hirdetési keretünket és így a lehető legtöbb potenciális vásárlót fogjuk tudni elérni egységnyi pénzből. Ez rendkívül eredményesség növelő.
Hogyan szólítom meg a célközönségemet?
Fentebb írtuk, hogy az sem mind1, hogyan szólítjuk meg a célközönségünket. Nem használhatjuk ugyan azt a stílust és kifejezéseket két különböző korosztálynál. Nem fogja ugyan az felkelteni az érdeklődését egy házaspárnak, egy gyerekes házaspárnak és egy szingli nőnek/férfinak. Fontos, hogy ismerjük mik hatnak a célközönségeinkre, különben nem lesz számukra releváns, amit és ahogyan kínálunk.
A fentiekre nagyon jó példa az Old Spice és az axe reklámok. Még az old spice a 30+-os középkorosztályú kapcsolatban élő férfiakat és barátnőiket célozza addig az AXE a 18-30 között szingli, férfiakat, de legfőképpen azokat a férfiakat akik vagányok, vagy annak érzik magukat, pedig mind a két márka férfi tusfürdőket kínál. Íme reklám videóik: