Hogyan szólítsuk meg a célközönségünket?

Az egyik előző cikkünkben arról írtunk, hogy hogyan tudjuk meghatározni a célközönségünket (Erről IDE kattintva olvashatsz). Most arról fogunk írni, hogy milyen lehetőségek vannak a megszólításra. Összesen 6 típusú kommunikációt veszünk górcső alá (tulajdonság, előny, felismerés, terület, motiváció, hit).

A tulajdonság kommunikáció

Ennek a típusnak a lényege, hogy a márkánkat egy bizonyos tulajdonsággal kösse össze a vásárló. Fontos, hogy itt egyetlen egy tulajdonságot szabad csak kiemelni. A cél, hogy az emberek fejében a tulajdonság gyakorlatilag szinonimája legyen a márkának. Erre tökéletes példa az a Volvo reklám, amiben Jean Claude Van Damme szerepel. Itt a tulajdonság, amit kiemelnek a Volvo kamionok menet stabilitása.

Az előny kommunikáció

Nagyon hasonló kommunikáció az előzőhöz képest. A különbség itt az, hogy még a tulajdonság egy egzakt dolog, ami vitathatatlan, addig az előny szubjektív. Tehát nem biztos, hogy a kihangsúlyozott előny az mindenki számára az is. Előfordulhat, hogy a bemutatott előny teljesen irreleváns valakinek és nem is gondolja annak. A cél, hogy a kihangsúlyozott előnyt előnyben részesítse a célcsoport, amit a az adott terméktől, szolgáltatástól kap meg. Ezekben a reklámokban gyakori az összehasonlítás.

A felismerés kommunikáció

Más néven ikonográfia. Itt a lényeg, hogy a márka által használt szimbólumot helyezik a középpontba. Semmi más lényege nincs csupán annyi, hogy beégessék a fogyasztók agyába a logót, vagy a termék kinézetét, nevét, sziluettjét. Erre jó példa a CocaCola és a Nike is. A Coca-nál bárki meglátja az üveg sziluettjét rögtön tudja, hogy mi is az. A Nike videóban pedig elsőre ember legyen a talpán, aki megtudja számolni hányszor látja összesen azt a bizonyos pipát.

coca1
A terület és fogalom kommunikáció

Ennél a fajta kommunikációnál a lényeg, hogy egy valós vagy kitalált területhez kössék a márkát a vásárlók. Így egy sokkal valósabb kézzel foghatóbb terméket, szolgáltatást nyújtva, mivel származás történetet csatol hozzá az agyunk. Ezzel a célja a márkának, hogy az adott területre jellemző stílust, érzéseket, értékeket, viselkedéseket kösse a termékéhez. De nem csak terület lehet, hanem fogalom is.

loreal

A motiváció kommunikáció

Ebben két altípust különböztetünk meg. Az egyik a cég célját és létjogosultságának motivációját mutatja be. A másikban pedig a vásárló motivációját erősíti. Ebben a típusban a központban sokszor egy akadály legyűrése ál, természetesen a márka terméke, szolgáltatása segítségével. Íme erről egy kicsit hosszabb videó, mint az előzőek:

A hit kommunikáció

Ennek a típusnak a célja, hogy megtalálja a közös hangot a fogyasztóval és kimutassa, hogy közös értékeket képvisel vele, hogy tudassa, ugyan abban hisznek vagy ugyan úgy állnak a világ dolgaihoz. Íme erről egy hosszabb összeállítás, mint az előzőek.

By | 2017-05-23T16:56:23+00:00 szeptember 8th, 2016|