Mi az online marketing és miért fontos?

Az online és az offline marketing gyakorlatilag sokban nem különbözik, bár ezzel a szakmában lehet, hogy nem értenek egyet. A különbség az, hogy az online marketingben sokkal kifinomultabb eszközök állnak rendelkezésünkre, ami egyben áldás és átok is. Azonban kreativitás és elemzések nélkül sokat egyik sem ér.

Nagyon sokan azt gondolják, a marketing egyenlő a reklámmal, pár kreatív szóval, hirdetésekkel. Persze ezek sem hiányozhatnak belőle. Ez azért jelent gondot, mert egy rosszul beárazott, haszontalan termék vagy szolgáltatás, aminek mondjuk még a szervize is nehézkes folyamat és az ügyfélszolgálata is rossz, azzal a legjobb marketinges, a legkreatívabb ember és a legproduktívabb ügynökség sem tud mit kezdeni.

Tehát fontos tudni, hogy mi is az a marketing, és hogy milyen feladatokat bízzunk és bízhatunk egy marketingesre vagy szolgáltatóra.

Ugye mindenki ismeri a marketing mix négy illetve hét p-jét. Ha nem akkor ide kattintva utána olvashat. Ezeknek a misztikus p-knek az ismerete fontos. Akiket szeretnénk megbízni marketinggel és ezeket nem elemzik, és nem veszik figyelembe, csak az a kérdés számukra, hogy mekkora a rendelkezésre álló büdzsé, kerüljük messziről.

Igyekezzünk olyan szakembereket megbízni, ha csak nem magunk csináljuk, akik segítenek a tervezésben, létrehozásban, elemzésben és optimalizálásban, sőt ki is próbálják a terméket, vagy szolgáltatást, vagy látják működés, használat közben. Teljesen mindegy, hogy felveszünk-e egy marketingest vagy kiadjuk a munkát, azoknak, akik csinálják, együtt kell lélegezniük azzal, amit mi csinálunk. Talán a jobb megoldás az, ha külsősöket vonunk be, ha nem is teljes mértékben. Egy külsős elfogulatlan szemekkel tud vizsgálódni és észrevenni azokat az előnyöket, amiket mi nem, egyben a hibákkal.

A marketingnek egy soha véget nem érő folyamatnak kell lennie. A piac változik folyamatosan, amihez a szolgáltatásoknak és a termékeknek is alkalmazkodni kell, illetve folyamatosan jelennek meg új piaci igények, amiket ki kell elégíteni.

Az online marketing azért fontos az egyszemélyes vállalkozástól a multikig, mert sok embert, relatíve olcsón és könnyen el tud érni. Nagyon pontosan célozható, sőt nem csak az új ügyfeleket és vásárlókat tudjuk vele elérni, hanem a régiek érdeklődését is fenntartani és vásárlásra ösztönözni. A legnagyobb előnye pedig a mérhetőség.

Néhány ezer forintból több száz és több ezer emberhez eljuttathatjuk a mondanivalónkat. Hála az internet világának pontosan nyomon tudjuk követni az ügyfeleink tevékenységét onnantól kezdve hogy egy hirdetésünk felkelti e az érdeklődését, azon a pillanaton át ahol elveszíti azt, egészen a vásárlás pillanatáig. Ezt a legegyszerűbben úgy tudnám szemléltetni, hogy egy útszéli plakátot meglát egy autós a közeli boltunkról. Ez felkelti a figyelmét és betér hozzánk. Mi a plakáttól kezdve figyeljük, elemezzük és írjuk, hogy mit, mikor csinál, honnan hova megy a boltban, melyik terméket melyik után nézi meg és a végén elhagyja az üzletünket vásárlás nélkül vagy éppenséggel vásárlással.

Egy kampány akkor jó, ha az online hirdetést követően a lehető legrövidebb úton eljut az számunkra értéket jelentő célig a látogató. Ez a cél lehet a vásárlás, telefonhívás, hírlevél feliratkozás, Facebook like, regisztráció, előfizetés stb. Szakembert megbízni azért érdemes az online marketinggel és az online hirdetéssel, mert egy-egy kampány beállítása, nem is beszélve annak elemzéséről, több ezer paraméter alapján történhet/történik.

Ha szeretnél többet megtudni az online marketingről töltsd le az ingyenes Online Marketing kezdőknek című e-bookot.

By | 2017-05-23T16:55:41+00:00 szeptember 8th, 2016|