A modern ügyfélkapcsolat-kezelés, a CRM

crmMi is az a CRM?

Az ügyfélkapcsolat-kezelés (Customer Relationship Management – CRM) egy cég partnerei felé irányuló folyamatoknak a leírására vonatkozik. A CRM szoftverek azért jöttek létre, hogy ezeket a folyamatokat segítsék. Az adott CRM szoftver célja, hogy a már meglévő és jövendőbeli ügyfelek információit tárolja. Az applikációk elősegítik a meglévő ügyfelek kiszolgálását, illetve a potenciális ügyfelek felkeresését.

A CRM rendszerek funkciói:
  • Ügyfél, potenciális ügyfél és kapcsolattartó adatok kezelésére
  • Marketing kampányok kezelésére
  • Értékesítési üzleti lehetőségek kezelésére
  • Ügyfélszolgálati bejelentések (ügyek) kezelésére
  • A call centerekben folyó értékesítési és ügyfélszolgálati munka speciális üzleti folyamatainak kezelésére
  • A fenti területek átfogó elemzésének biztosítására

CRM szoftverek között különbséget tehetünk, hogy nagy vagy kis-és középvállalati funkciókat töltsön be. Most az utóbbi kategóriába tartozó CRM szoftverről olvashattok tájékoztatót. A magyar fejlesztésű MiniCRM-ről.


minicrm

A MiniCRM marketing szolgáltatásai

 Egyszerű szűrés, célzott hírlevél küldés

Űrlapokkal feliratkozókat gyűjthet weboldalán, tetszőleges szűréseket készíthet ügyfeleire, hírlevél és sms kampányokat indíthat, részletes statisztikákkal.

Célzott hírlevél küldés

Szűrőkkel néhány kattintással állíthat össze tetszőleges célcsoportokat bármilyen, CRM rendszerében megtalálható információ alapján.
Küldhet tömeges sms-t és emailt azonnal, vagy későbbi időpontra időzítve. Több változatot is készíthet, a MiniCRM A/B teszttel fogja a jobban teljesítőt automatikusan kiválasztani.

Automata után követés

Előre összeállított email, sms és teendő sorozatokkal segítheti hírlevél feliratkozóit komoly érdeklődővé válni és biztosíthatja, hogy értékesítői senkiről se feledkezzenek meg.
Első email sorozatában felmérheti érdeklődője pontosan milyen termékei iránt érdeklődik, hogy később célzott üzeneteket küldhessen.

Részletes statisztikák

Elküldött emailek száma, megnyitási és átkattintási arányok. Email olvasás eszköze (PC, okostelefon, tablet). Rendszer szinten összesítve és kiküldésenkénti bontásban is, A/B tesztek eredményei elkülönítve.

Számokra kattintva listázhatja konkrét ügyfeleit, akik kattintottak hírlevelére. Készíthet szűrőt azokra, akiket valóban érdemes értékesítőinek hívni: ajánlatára kattintottak, de maguktól nem rendelték meg termékét.

Ügyfélprofil építés

Cégében az egyik legnagyobb érték a naprakész, pontos ügyféladatbázis. Az összes marketing és értékesítés információ egy helyen, könnyen csoportosítható és szűrhető formában.
Küldhet értesítést legújabb termékeiről korábbi vásárlóinak, és felhívhatja azokat, akik kattintottak korábbi kampányára de még nem rendeltek.

A MiniCRM értékesítési funkciói

Ügyfelek és teendők

Összes ügyfele egy helyen, automatikusan rendszerezve. Naprakész, teljes ügyféltörténettel.

Automatikus rendszerezés

A teendők kezelése automatikusan viszi előre ügyfeleit az értékesítési folyamatban.
Az egyes lépéseknél automata figyelmeztetések segítenek gyorsabban lebonyolítani az ügyleteket, biztosítják, hogy senkiről se feledkezzen meg.

Teljes ügyféltörténet

Nyitott és már elvégzett teendők, jegyzetek, adatlap módosítások, e-mailek és csatolt dokumentumok időrendben.
Teendőit szinkronizálhatja Google Naptárral és okos telefonjával is.

Testre szabható adatlapok

Bármit nyilvántarthat, ami Önnek fontos. Új mező felvételéhez nem kell programozó, pár kattintással bármikor aktuális igényei szerint alakíthatja rendszerét.

Az ügyféladatok alapján készíthet riportokat és szűrőket. Az így meghatározott listákra küldhet e-mailt, SMSt vagy feltöltheti az adatokat Google Táblázatokba részletes elemzésre.

 CRM Űrlapok weboldalán

Érdeklődői weboldaláról közvetlenül CRM rendszerébe kerülnek. Erről értesítést kap e-mailben és elindulnak az előre beállított automata folyamatok.

Nincs több elfelejtett érdeklődő; Google Analytics integráció segítségével látja, melyik kampányok hozzák a legtöbb vevőt.

Automatizált folyamatok

Automatizált után követés küld SMS-t, e-maileket és feladatokat is kioszt munkatársainak előre elkészített sablonok alapján.

Ha egy ügyfél elakadt az értékesítésben, a rendszer értesítő e-mailt küld a felelős vezetőnek.

Azonnal hasznosítható riportok

Nem csak számok és listák. A riportok segítségével könnyebben kielemezheti az értékesítés teljesítményét. Pontosan meghatározható, hol kell közbeavatkoznia, hogy növelhesse az eredményességet.

Minden fontos projektnek egyértelmű felelőse van, és pontosan követhető azok teljesülése. Lezárási arányok értékesítőnként, értékesítés lépései (melyik ügyfél hol akad el a folyamatban), top ügyfelek, legtöbb bevételt hozó marketing kampányok.

By | 2017-05-23T16:56:09+00:00 szeptember 8th, 2016|