Tordai István – SportVerda

 „Nem sok szebb élmény van annál a világon, mint megvalósítani az álmainkat.”

 

Tordai István, a SportVerda műsorvezetője kemény hét évet tudhat maga mögött. Minden nap küzdött a céljaiért, hogy saját és egyedi műsorát ma már öt csatornán sugározzák. Fontos volt számára, hogy szponzorai bízzanak benne, és a felszínen tudjon maradni akkor is, amikor sokan mások elvéreznek.

 

– Hogyan és mikor jött az ötlet a SportVerdára?

Mondhatnám, hogy szerencsés vagyok, mert abból élek, amit szeretek csinálni, de az én történetemben sajnos sokkal több a verejtékes munka, mint a sors keze. Egy biztos: szeretem az autókat, motorokat, és amit még náluk is jobban kedvelek, az a tévéműsor-készítés, ám nagyon nehéz volt eljutnom ideáig.

Korábban a TV2-nél dolgoztam szerkesztőként, közben pedig az M1 képernyőjén borzoltam a kedélyeket különféle autós-motoros műsorokban, azaz minden nap dolgoztam. 2009 tájékán hazánkba is beköszöntött a gazdasági világválság, melynek következtében az addigi piaci környezet teljesen megváltozott. Én pedig éreztem, hogy ha létezni akarok, akkor a saját lábamra kell állnom. Megfigyeltem, hogy a témaköröm szempontjából a Sport TV bír a lehető legjobb célközönséggel. Ezért felkerestem Máté Pál főszerkesztőt, miszerint szeretnék egy autós műsort készíteni az általa irányított csatornákra. Az általam azóta is nagyra becsült főszerkesztő Úr beleegyezett, de azt kikötötte, hogy ne szokványos autósműsort gyártsak. 2009 márciusában útjára indult a nem éppen mindennapi hangvételű SportVerda, melynek havi adása kezdetben 24 perces volt. Mára bruttó 60 perces nagy produkcióvá nőtte ki magát, amit összesen öt tévécsatornán sugároznak (Sport1, Sport2, SportM, Spektrum, C8), meglehetősen magas ismétlésszámmal. Mára elmondhatom, hogy a SportVerda egy nagyon erős brand a piaci szegmensben.

– Hányan dolgoznak a projekten?

Nagynak láttatja magát a produkció, hiszen ez lenne egy televíziós műsor egyik erénye, de valójában nem nagy. Egy személyben látom el a következő feladatokat: producer, gyártásvezető, szerkesztő, műsorvezető, félig-meddig rendező. Természetesen nem vagyok mindentudó, így vannak a produkcióban operatőrök, akik leforgatják a filmeket, vágók, akik megvágják a mozit, vannak arculattervezők és PR manager is, hogy nevet is említsek: Sárréti Anita látja el a sajtós munkakört.

– Mik a célok, vágyak, álmok?

A szponzorok által finanszírozott tévéműsorok világa nyers és kegyetlen. Természetesen szükség van az álmokra és a vágyakra, mert azok visznek bennünket, embereket előrébb, de ez a kerek egész sokkal földhöz-ragadtabb mint ahogyan a tévéképernyőn látszik. Úgy gondolom, hogy elsősorban nem álmokat, hanem célokat kell látni, az pedig esetemben nem más mint: a lehetőségeinkhez mérten napról-napra jobbnak és jobbnak lenni. Idővel a legjobbnak lenni.

– Mik a további tervek?

A SportVerda mellett egy másik produkció létrehozása, elindítása, de erről még nem szeretnék beszélni.

– Milyen akadályokkal találkozott?

A tévés világ nem éppen egyszerű, az autós miliő pedig rendkívül könyörtelen. Felettébb nehéz mutatvány tökéletesnek tűnő mosollyal a felszínen úszkálni, miközben a lábadba kapaszkodva próbálnak a mélybe húzni. A környezetemben egyaránt vannak jó és rossz emberek. Igyekszem magam a jókkal körülvenni, és velük úszkálni.

 – Mi(k) jelentette/jelentették a legnagyobb kihívást?

A kezdetekkor nem volt egyszerű meggyőzni a támogatóimat, hogy higgyenek bennem. Mindvégig pedig a legnagyobb kihívás a felszínen maradni, és akkor is mosolyogni, ha éppen nincs rá semmi ok.

– Milyen tippeket/trükköket tud adni a kezdő, friss vállalkozóknak, lelkes projektvezetőknek?

Ha hisz abban, amit képvisel, és az valóban életképes, akkor menni kell előre. Ha máshogy nem, hát fejjel a falnak.

– Mit üzenne a mai vállalkozóknak és vállalkozni vágyóknak?
A vállalkozás egyfajta látszat szabadság, ami valójában megfeszített, megállás nélküli munka.
Mitől tud mégis szép lenni? Nem sok szebb élmény van annál a világon, mint megvalósítani az álmainkat.

By | 2017-05-23T16:56:48+00:00 szeptember 8th, 2016|