Innovációs versenyelőnyök a KKV szektorban

A hazai vállalatok közül nem csak a nagyvállalatok végeznek tudatosan digitalizált fejlesztéseket egyre növekvő sikerrel. A KKV szektorban is éles harcok folynak a hazai piacokért, ezért a fogyasztók elérése érdekében évről évre növekszik azon Kis- és Középvállalkozások száma, akik felismerték a nagyvállalatok működésének sikereit.

Eredményességüket első sorban az innovatív szemléletmódjuknak köszönhetik, melynek során a cégek nem csak hatékonyabbak a termelési, szolgáltatási folyamatokban, de a tudatosan megválasztott fejlesztések jóval átláthatóbb működést eredményeznek a számukra.

Átláthatóbb folyamatok, eredményesebb működés

A személyzet és ezzel egyidejűleg a szervezet fejlesztése a digitalizált eszközök segítségével olyan látható eredményeket produkálnak, amelyek egyértelművé teszik a további fejlesztés irányát. A versenyelőny pedig nem pusztán a piaci helyzetüket fejezi ki, de a szervezeten belüli folyamatok, illetve fejlesztéseknek köszönhető eredmények is konkrét tevékenységekre vezethetőek vissza, így kézzel fogható eredményekről számolhatnak be.

A digitalizáció fontosságát szemlélteti a Siemens Zrt. kutatása is, mely szerint a hazai Közép- és Nagyvállalatok 44%-a 5 éve, a 80%-a legalább 2 éve foglalkozik digitalizációhoz kapcsolódó fejlesztéssel olvashatjuk a HRPortal.hu oldalán.

A vizsgált vállalatok a digitalizált fejlesztések hatékonyságát a rövid, akár már az egy éves megtérülési időnek köszönhetik. Ezért ezekbe az innovatív fejlesztésekbe a vállalatok jelentős része mintegy 79%-uk újból befektet az elkövetkezendő években is.

Digitalizációs célok

  1. Működési megbízhatóság

A digitalizáció, az online fejlesztések elsődlegesen a szervezet működésének megbízhatóságára irányulnak. Viszont nem csak a vállalaton belüli, hanem a külső folyamatokat is megbízhatóvá és könnyebben értelmezhetővé tudják tenni. Az egyik leglényegesebb ezek közül, amire mindenki kíváncsi, az a vásárlói döntés folyamata. Nyomonkövethetőség

A digitalizált világ legnagyobb előnyét – az online jelenlétet kiemelve- a fejlesztés a vásárlók, illetve a látogatók nyomon követhetőségének kialakítására irányul. Az alkalmazott eszközök célja, hogy a weboldalakon keresztül a látogatók és vásárlók szokásai feltárásra kerüljenek úgy, hogy megismerhetővé váljon az, hogy honnan érkeztek az oldalra, mit csináltak az oldalon és mit vásároltak az oldalon.

Üzleti célok teljesülése, vagyis a konverziónövelés

Bármi is legyen egy vállalkozás célja, jövőbeni terve, a fejlesztéseknek köszönhetően akár a vásárlás, vagy a hírlevélre való feliratkozás számának növelése, esetleg brand építés, a közbeavatkozó tevékenységeknek mindig a megtérülést és a konverziónövelést kell szolgálniuk. Mindebben nagy segítségre van a nyomonkövethetőség, hiszen adatok és információk birtokában könnyebben hozunk döntéseket is.

  1. Optimalizálás

Miután a segítségünkre lévő szolgáltatások, eszközök által a lehető legtöbb információt megszereztük a vásárlóink szokásairól elkezdődhet az optimalizálás. Ez nem más, mint javítani a hirdetéseinken, honlapunkon, landing oldalainkon, termék és szolgálatatásleíráson, vásárlási és regisztrációs folyamaton. Hihetetlenük hangzik, de egy apró hiba is elég ahhoz, hogy elveszítsük a honlapra látogatót.

Innovációs megoldások az online világban

Láthatóan a gazdasági környezet illetve a fogyasztói magatartás változásai mind olyan innovatív megoldásokat várnak el a vállalkozásoktól, amelyek nem csak a változásokra való felfigyelést gyorsítják meg, hanem irányt mutatnak a változásokra fordítandó fejlesztésekre is.

Fontos azonban megjegyezni, hogy a különböző fejlesztések átláthatósága a rendszerek összekapcsolásán alapszik, amely szerint nem csak személyi feltételek, de az alkalmazott eszközök egymással való kapcsolatának kidolgozottsága miatt is nélkülözhetetlen.

A weboldalak fejlesztéseinek iránya sokrétű. A felugró pop up ablakok, a chat ablakok, a hírlevél kiküldő rendszerek, vagy akár a speciális landing page szerkesztők mind más és más célt szolgálnak.

Az innováció pedig csak akkor lesz hatékony, ha tudatosan használjuk a segítségül hívott szolgáltatásokat és folyamatban gondolkozunk. Vagyis felmérve az online marketing szolgáltatások nyújtotta lehetőségeket, ki tudjuk választani azokat, melyek hozzásegítenek az általunk kitűzött célokhoz és ennek eléréséhez szükséges információkhoz.

By | 2017-05-23T16:54:28+00:00 október 20th, 2016|