3 tipp vállalkozás indításhoz

Ahhoz, hogy vállalkozást indítsunk és vállalkozókká váljunk rengeteg mindennek passzolnia kell, de ennek a 3 dolognak mindenképpen. Ha megkérdezünk egy sikeres vállalkozót biztosak lehetünk benne, hogy ő is az első között fogja említeni a kapcsolati tőkét, a lelkesedést és a piacot. Természetesen, mint mindig kivételek ezen a területen is találkozhatunk.

A kapcsolati tőke – nem csak a pénz számít

Az egyik alap pillérje egy vállalkozás indításának a kapcsolati tőke. Itt most nem arra gondolunk, hogy ismerjünk befektetőket, magas beosztású vezetőket, tulajdonosokat stb. Persze nem hátrány, ha hasonló embereket tudunk mozgósítani. A lényeg, hogy olyan tevékenységbe vágjunk bele, amit a kapcsolatainknak hála, könnyű megszervezni, amiben tudnak mások a segítségünkre lenni. Olyat területet válasszunk, ahol az ismeretségi körünkön keresztül el tudunk indulni, ahol már valamit tudtunk letenni az asztalra és van némi bizalom a személyünk iránt.

A lelkesedés – a kimeríthetetlen üzemanyag

Az, hogy valami iránt lelkesedünk több okból adódhat. Lehetünk a szakma szerelmesei, motiválhat minket a belőle kereshető pénz, szakemberei vagyunk a területnek, kihívást jelent, segíthetünk másoknak és még másik legalább ezer okot sorolhatnánk. A legfontosabb, hogy bármibe is kezdjünk találjuk meg azt a részét, ami lelkesít, motivál. Ez azért kritikus része a vállalkozásnak, mert így tudjuk magunkat folyamatosan nyomni előre. Nem mellesleg a lelkesedés, a motiváltság, a határozottság (és az ellenkezőik is) egy pillanat alatt meglátszik kívülről is.

A piac – nincs új a nap alatt

Minden tiszteletem azoknak, akik valami valóban újat, forradalmit tudnak alkotni vagy egy már létező dolgot átformálni, újra gondolni. Ez kutatások szerint az emberek kevesebb, mint 1%-ra igaz, de még sem csak ők a sikeres vállalkozók. A legtöbb sikeres cég nem elsőre lépett piacra. A legtöbb sikeres cég, azért kiemelkedő, mert valamit másképp és jobban tud csinálni, mint a konkurensei, amire igény van

a piacon. Ez a valami lehet, hogy olcsóbb, magasabb minőségű, gyorsabb, ügyfél barátiabb, egyszerűbb, diszkrétebb, bármi. Egy tevékenységi körön belül rengeteg szereplő van, aki „ugyan azt csinálja”, de mégsem ugyan akkora a bevételük, a méretük. Ez azért van mert az eredményes cégek egy pontban, esetleg többen, mások. Amikor egy ilyen piacra lépünk be, elemezzük a konkurenciát és a piaci igényeket és ennek megfelelően alakítsuk ki a saját profilunkat.

2017-05-23T16:53:53+00:00