Hogyan készítsd el 9 egyszerű lépésben, fél órán belül a saját weboldalad?

Egy weboldal létrehozása nem könnyű feladat. Általában. Vannak azonban olyan egyszerű honlapszerkesztő programok, amelyek segítségével nem kell webfejlesztőt alkalmaznod, és alig 15-20 perc alatt kialakíthatod a saját honlapod. Ilyen weboldalszerkesztő a Wezzpage is, amellyel akár 30 percen belül publikálhatod a honlapod.

Mit szólnál, ha azt mondanám, van olyan honlapkészító program, amellyel te magad meg tudod csinálni a weboldalad? Nem kell fejlesztőt fizetned, a honlap reszponzív és mobilbarát lesz, több mint 30 remek dizájn közül választhatsz, és még az alkotás öröme is a tiéd.

A Wezzpage ilyen.

Hogy minden világos és minél könnyebb legyen, tarts velünk, míg végigmegyünk azon a Wezzoldal-készítés 9 lépésén.

Indulhatunk?

0. lépés – Regisztráció

Be kell ismernünk, van egy 0. lépés. A regisztráció. Ne aggódj, ingyenes, és mindössze pár kattintás – egészen pontosan 4.

  1. Menj a www.wezzpage.hu oldalra!
  2. Kattints a kék színű kerettel ellátott Regisztráció gombra a jobb felső sarokban!
  3. Add meg a neved, az e-mailcímed és a kívánt jelszavad!
  4. Kattints a Weboldal létrehozása gombra!

1. lépés – Válaszd ki a honlapod dizájnját!

A Wezzpage-nél 33 különböző téma közül választhatsz.

Amit tudni érdemes róluk:

  • mindegyik ingyenes
  • mindegyik reszponzív
  • mindegyik mobilbarát

Nem kell tehát aggódnod, hogy az elkészült honlapod mobilokon és tableteken esetleg nem néz majd ki jól. Hogy hogyan néz ki az oldalad mobileszközökön, a szerkesztés során bármikor megnézheted.

A szerkesztőfelületen a publikálás gomb mellett közvetlen jobbra található a mobil nézet gombja – ha ráhúzod az egered, rögtön megjelenik majd három kis ikon, amely a különböző eszközöket jelenti. Neked csak ki kell választanod, melyik nézetre vagy épp kíváncsi.

A kiválasztott dizájnt bármikor, amikor kedved tartja, lecserélheted egy másikra. Amikor új témát választasz, a rendszer automatikusan a honlapodra szabja – minden elkészített tartalmad megmarad, semmit sem kell újra elkészítened.

Új dizájnt tehát bármikor és bármennyi alkalommal választhatsz. Tulajdonképpen, ha szeretnéd, mind a 33 darabot kipróbálhatod.

2. lépés – Nézd meg a gyorstalpaló videót

Amikor kiválasztottad a témát, a rendszer továbblép, és automatikusan betölt egy videót. Az ember ilyenkor hajlamos ezt azonnal leállítani, azonban javasoljuk, hogy ezt az egyet nézd végig. Mindössze egy percet kell rászánnod, és máris rengeteg mindent megismersz a weboldalszerkesztő felületéről. Például mindent keresés nélkül megtalálsz majd.

A videót akár itt és most is megnézheted:

 

Wezzpage – 1 perces betanítás from Wezzpage on Vimeo.

 

Kész?

3. lépés – Hozd létre a menüpontokat

Ebben a lépésben fog eldőlni, hogy a látogatóid milyen menüpontokkal, milyen témacsoportokkal találkoznak a honlapodon.

Az alapértelmezett verzióban 4 menüpontot találsz, ezek:

  • főoldal
  • rólunk
  • referenciák
  • kapcsolat

Sok esetben nincs is szükség többre. Ha viszont többfajta terméked van, esetleg többfajta szolgáltatást kínálsz, amelyeket szeretnél kicsit hosszabban bemutatni, nyugodtan hozz létre újabb menüpontokat.

Csupán arra figyelj, hogy annyit ne alkoss, hogy a menüpontok csak két sorba férjenek ki.

További jó tanács: ha még nem vagy benne biztos, hogy milyen tartalmak fognak megjelenni az oldaladon, és milyen menüpontokra van szükséged, olvasd el a cikksorozat 1 logó ide, egy galéria oda; így építsd fel a honlapod című részének Határozd meg a menüpontokat fejezetét!

Ha új menüpontot szeretnél létrehozni, esetleg valamelyiket törölni, akkor a weboldalszerkesztő Oldalak opciójára kattints. Itt láthatod – a baloldalon – a menü oldalait.

Ha létrehoztál egy újat, ne csak a nevét add meg, hanem azt is, milyen név szerepeljen a böngésző lapfülében, és hogy a menüpontra milyen kulcsszó igaz. Ezzel megkönnyíted, hogy a felhasználók a Google-t használva könnyebben megtaláljanak.

4. lépés – Alakítsd ki a főoldalt

Na, ez már igazi kreatív alkotómunka! Saját magad fogod lépésről lépésre az ízlésednek és üzleti céljaidnak megfelelően a honlapod főoldalát.

Ahogy haladsz ezzel a résszel, egyre-másra látod majd, hogyan fog kinézni a honlapod. Be kell valljuk, szerintünk ez egy elég király érzés…

Szóval, amiket alapállapotban a főoldalon látsz, az a fejléckép, a címsorok, valamint néhány alapvető tartalmi elem. Képek és szövegrészek valamilyen formában elrendezve – például úgy, hogy te új tartalmi elemek beszúrása nélkül, azonnal be tudd illeszteni az alapszolgáltatásaid.

Mi legyen a tartalma?

Miután kiválasztottad a tökéletes fejlécképet – amit megtehettél a Wezzpage képtárából és a saját képeid közül is –, és megírtad a címsorok tartalmát, ideje rátérni, hogy milyen egyéb tartalmat kínálj még a főoldaladon.

Azt javasoljuk, hogy néhányat a legfontosabb információk közül ossz meg a főoldalon.

  • Ha például a terméked/szolgáltatásod szempontjából fontos a személyed, például tréningeket tartasz, akkor mutass meg magadról egy jól sikerült, bizalomgerjesztő képet, valamint néhány fontos gondolatot.
  • Ha vannak kiemelt szolgáltatásaid, mint pl. esküvői és babafotózás, vagy kiemelt rendkívül sikeres és népszerű termékeid, akkor közülük 3 darabot mutass be egy-egy rövid bekezdésben egy-egy képpel.
  • Ha van egy elkészült imázsfilmed, jól sikerült videód – például extrémsportolóként –, akkor illeszd be azt, és nyűgözd le látogatóid néhány perc alatt.
  • Ha fotós vagy, készíts egy összeállítást a legjobb képeidből, és galéria vagy képvetítő formájában oszd meg a főoldalon.

Kísérletezz – próbáld ki az egyik vagy a másik tartalmi elemet, és ha tetszik, tartsd meg, ha pedig nem, cseréld ki!

Ne feledd; minden csakis a céljaidon múlik, és kizárólag a kreativitásod szabhat határokat! Használd szabadon az elérhető tartalmi elemeket, és találd meg a legideálisabb kombinációt.

5. lépés – A menüsáv testre szabása

Ez az a pont, amikor a hangsúly kissé áthelyeződik a külsőségekre. Vagyis ekkor töltöd fel fontos arculati elemeidet a központi helyekre.

Kezdd rögtön azzal, hogy ízlésed szerint kiválasztod a menüsáv elhelyezkedését és tördelését. Több kialakított séma is rendelkezésedre áll, neked csak annyi a dolgod, hogy kiválasztod a legjobbat.

Az egyik legfontosabb dolog, amit tehetsz a branded érdekében, hogy a menüsávba feltöltöd a logódat! Ezt ne hagyd ki – hiszen olyan főhelyre kerül, ahová minden látogató tekintete akarva-akaratlanul odatéved.

Az egyetlen eset, amikor nem érdemes feltöltened a logót az, amikor az nagyon pici, aprólékos mintát tartalmaz, esetleg szöveget. A feltöltött logó ugyanis viszonylag pici lesz. Ha az ábra nem jól definiált, nem fog látszani!

Amennyiben a logód nem tartalmazza a céged nevét, használd a weboldal címe funkciót, és írd oda a cégneved. További opció, hogy egy alcímet is adhatsz – ez lehet például a mottód, az e-mailcímed vagy épp a weboldalad címe.

Ugyanebben a pontban található opció a közösségi ikonok megjelenítése – ha van Facebook-oldalad, esetleg Instagram és LinkedIn oldalad, amelyet rendszeresen frissítesz értékes tartalommal, érdemes jól látható helyen közzétenni – így azok a látogatók, akik még nem találkoztak vele, esélyt kapnak az interakcióba lépésre.

6. lépés – Menüpontok kialakítása

Valószínűleg ezzel a lépéssel pepecselsz majd a legtöbbet.

Dióhéjban: itt annyi a feladatod, hogy a már létrehozott menüpontokat feltöltöd tartalommal, ahogy korábban a főoldalt is.

A Rólunk menüpontba például kerüljön kép:

  • rólad
  • a munkatársaidról
  • az irodádról
  • stb.

Emellett itt oszd meg a sztoridat is. A történetmesélés esszenciális, ennek révén tudnak veled/hozzád kapcsolódni az olvasók. Ennek révén tudnak azonosulni azzal, amit csinálsz. Ha pedig ez megtörtént, máris egy lépéssel beljebb vagy. A történetek erejéről itt írtunk – és még J. I. Joe-t is belefoglaltuk.

A szolgáltatásoknál írj egy-egy bekezdést, és illusztráld egy ikonnal vagy képpel. Esetleg mutasd be a portfóliód egy videóval.

A kapcsolatnál az egyik legfontosabb elem, amelyet használhatsz, a térkép – meg kell mutatnod a felhasználóknak, hogy hol találnak meg! Ugyanitt érdemes létrehozni közvetlen lehetőséget a kapcsolatfelvételre, vagyis beilleszteni egy űrlapot, és lehetővé tenni, hogy azonnal tudjanak neked e-mailt küldeni.

A Wezzpage weboldal-szerkesztőjében 14 különböző tartalmi modul várja, hogy felhasználd – csakis a képzeleted szabhat határt egy igazán kreatív honlapnak!

A tartalmi modulokat használd a céljaidnak megfelelően! Ha például egy szűk piacnak árulsz speciális fúrókat, várhatóan szükséged lesz szövegre. Ha viszont játszóházat működtetsz gyermekek számára, akkor képekkel és videókkal operálj! Csak arra figyelj, hogy kérj a szülőktől engedélyt a fényképek publikálására!

A kialakításnál ne feledkezz meg az olyan építőelemekről sem, amelyek nem a tartalmat bővítik, hanem az átláthatóságot növelik és az olvashatóságot könnyítik. Ilyen az elválasztó vonal és a térköz is.

Vedd figyelembe, hogy a szellős, laza szövegeket nemcsak könnyebb olvasni, de általában hosszabb ideig tartózkodnak azon a felületen a látogatók.

7. lépés – Megjelenés testre szabása

Ez az a pont a honlapkészítésben, amikor pepecselhetsz a színekkel, a betűtípusokkal, a háttérrel, sőt az egész oldal szélességével is.

Az elmúlt hónapokban két újdonsággal is jelentkeztünk, amelyek a weboldalat megjelenését javítják. Immár elérhető a honlapszerkesztőben a szélesebb tartalom, valamint az, hogy a weboldalad minden elemét olyan színűre alakítod, amilyenre csak szeretnéd.

Előbbi – a szélesebb oldal – az olvashatósághoz járul hozzá, és fontos eleme annak, hogy az olvasók ugyanazt a szöveget széltében nagyobb felületen látják. Ennek a haszna az, hogy kevesebbet kell lefelé görgetniük.

A színek használata pedig abban lesz hasznodra, hogy az egyes elemeket, így például a címsorokat, a gombokat, a linkeket és más tartalmakat a céged arculatának színeivel láthatod el. Ez – ügyesen csinálva – hozzájárul többek között a márkaismertséged javításához.

Amennyiben a korábban kiválasztott dizájn mégsem tetszik, ugyanitt tudod megváltoztatni azt is.

8. lépés – A (nem annyira) piszkos munka

A fentiekkel túl vagy a munka oroszlánrészén – és egyúttal a kreatív tevékenységen is. Immár csak néhány perc választ el attól, hogy a vadiúj honlapodat publikáld, és a nagyközönség elé tárd.

Akad néhány operatív teendő, amely ehhez szükséges.

Ilyen például a domaincím kiválasztása. A próbaidőszakban még nincs erre szükséged; ha kitaláltad a megfelelő domaint, akkor azt megadva bármikor publikálhatod az oldalt a minta.wezzpage.hu címmel.

Ha kiválasztottad a neked leginkább szimpatikus csomagot, ott már bármikor tudsz saját domaint hozzárendelni az oldalhoz; ez lehet újonnan választott vagy máshonnan áthozni kívánt domain.

Ha ezzel kapcsolatban segítségre van szükséged, itt írtunk erről a témáról.

9. lépés – Publikálás

Már csak egy lépés maradt. Ez ráadásul mindössze egyetlen kattintásból áll.

Ha mindennel elkészültél, és ellenőrizted a tartalmakat, a megjelenést, valamint a mobileszközökön való kinézetet is, már csak egyetlen – ám annál fontosabb – dolgod van.

Megnyomni a publikálás gombot.

A honlapod pedig máris az éterben van, neked már csak várni kell a gratulációkat és az ügyfeleket.

Ha mindeddig csak olvastad a cikket, és nem követted a weboldalszerkesztő adminfelületés a lépéseket, de szeretnéd kipróbálni, kattints a gombra!

kIPROBALOM

A cikkek megjelenítése a Wezz Informatika KFT hozzájárulásával töltént.

Forrás: wezzpage.hu

By | 2017-05-23T16:51:02+00:00 december 16th, 2016|